Analyse: Dropbox, waarde die niemand ziet

Dropbox, misschien wel één van de minst geliefde SaaS-bedrijven op de Amerikaanse beurs. Het heeft een oubollige uitstraling: een tool voor boomers. Maar levert dat gebrek aan sexappeal een kans op voor beleggers?
Analyse: Dropbox, waarde die niemand ziet

Iedere week probeer ik een aandeel onder de aandacht te brengen dat past bij mijn stijl als belegger: futuristisch, vernieuwend, next-gen bepalend. En daarom kom ik vandaag uit bij het wonderlijke aandeel...

...Dropbox.

Waarom Dropbox? Allereerst omdat het een boomer aandeel is dat stiekem iedereen kent, maar ik durf te wedden dat 95% van de DLT-members nog nooit serieus een blik heeft geworpen op dit aandeel.

Ten tweede, ik schrijf normaal gesproken mijn analyses in het weekend. Dan ga ik er uitgebreid voor zitten, analyseer ik enkele uren een aandeel en verwerk ik het in een proza van 2.000+ woorden.

Maar vandaag is het maandagavond. Mijn blikjes Monster Energy (nogmaals, boomer waarschuwing) zijn op, mijn werkdag bestond uit zes lange meetings, dus ik moest een aandeel hebben dat ik goed kon doorgronden. Gelukkig dat Palantir recent van de lijst is gehaald.

En zonder gein, Dropbox zou wel eens beleggers kunnen verbazen. Het is één van de aandelen die op mijn watchlist staat voor 'undervalued tech', en met een reden.

Want als jij cynisch moest lachen toen je zag dat Dropbox de analyse van vandaag was, dan ben jij onderdeel van de kans: weinig beleggers nemen dit bedrijf serieus.

En dat, beste beleggers, noemen we een arbitrage kans! Niet in trading, maar in sentiment. Dus, met de boomer boombox een blik op Dropbox!

📌
Disclaimer: op moment van publiceren heeft de auteur geen positie.

Key Summary

Dit zijn de drie belangrijkste conclusies uit deze analyse:

Verder lezen? Meld je gratis aan

Gratis en meteen inspiratie krijgen?

Je krijgt direct toegang tot alle DLT Free artikelen én je ontvangt wekelijks een waardevolle nieuwsbrief. Volledig gratis.
Geweldig! Controleer je inbox en klik op de link om je abonnement te bevestigen.
Fout! Voer een geldig e-mailadres in