Adobe is hoogstwaarschijnlijk de belangrijkste softwarespeler in de creatieve sector. We gebruiken Adobe Acrobat om PDF's te openen en te ondertekenen. 'Photoshoppen' is een synoniem geworden voor het bewerken van foto's en graphics. Premiere Pro, samen met het zusje After Effects, behoort tot de meest populaire video-editingtools ter wereld.
Sinds 2013 is Adobe - net als veel andere bedrijven - overgestapt van een vaste prijs voor nieuwe edities van hun software naar een maandelijks abonnement voor hun creatieve suite. Vanaf dat moment is de koers circa 1.000% gestegen, mede dankzij de constante cashflow door dit voorspelbare verdienmodel van terugkerende omzetten.
Adobe staat al lange tijd op mijn shortlist als een aantrekkelijke langetermijninvestering. Maar tot op heden heb ik nog geen keuze gemaakt om een positie te openen. Waarom is dat? En zou de matige prestatie van de koers dit jaar (-15%) een kans bieden voor een startpositie? Dit lees je allemaal in de analyse van vandaag, met deze creatieve gigant, Adobe.
Dit lees je allemaal in de analyse van vandaag, met deze creatieve gigant, Adobe.
Disclaimer: Jasper en Twan hebben beiden geen positie in Adobe op moment van publiceren.
Key Summary
Dit zijn de drie belangrijkste conclusies uit deze analyse: