Beyond Meat is jarenlang een van de meest populaire aandelen geweest. Het is een schitterend verhaal dat aanslaat bij de nieuwe generatie beleggers: een mooi merk dat de wereld verbetert door de mate van vleesconsumptie te vervangen met een duurzaam, plantaardig alternatief.
Niet verrassend was Beyond Meat de meest populaire IPO bij DEGIRO-gebruikers in 2019.
Op het hoogtepunt was Beyond Meat gewaardeerd op $10,6 miljard.
Zelf was ik in 2021 ook gecharmeerd van het verhaal. Echter, toen ik dieper ging graven, bleek hoeveel minder imposant de cijfers waren.
Enerzijds die van Beyond Meat zelf, maar anderzijds ook van de industrie. Men praat veel over duurzamer eten, maar in de praktijk lijkt dat mee te vallen.
Inmiddels zijn we drie jaar verder. Heeft Beyond Meat inmiddels de juiste snaar weten te raken bij de consument? En maakt dit het aandeel kansrijk voor beleggers die tegen het negatieve sentiment in durven te gaan?
Key Summary
Dit zijn de drie belangrijkste conclusies uit deze analyse: